Túlélés a Dudvában

Gondos-Lakos tanya

Gondos-Lakos tanya

Fejés indul!

2017. február 16. - Gondosgazda

No kérem szépen! Múlthét csütörtökön megellett Joda kecskénk az este folyamán. Sajnos nem voltam ott, de ha ott lettem volna sem biztos sokra mentem volna, lévén a kicsi ahova kiesett, ott pusztult el. A szakértők azt mondták, vagy burokban született, és későn szedte le róla az anyja, vagy alapból életképtelen volt. Nem jó érzéssel vittem el a gidát a kertvégébe elásni. Szép lett volna egyébként. Ugyan ezen a napon találtam meg egyik kismacskánkat elhullva, úgyhogy finoman szólva a tököm tele lett a nap végére. Bárhogy is legyen, ugye Jodit el kellett kezdeni fejni. Mivel még nem igen csináltam ilyet, vagy éppen szörnyűségesen próbálkoztam korábban, most beleugrott a majom a vízbe. Szegény az első fejés végére félig csúnyán beőszült, de a második már egész olajozottan ment. Aztán vagy 3-4 napig olyan izomláz volt a jobb kezen hüvelykujjánál, hogy azt hittem összepiszkítom magam, amikor a tőgyhöz értem. Osztán ugye beálltam erre is, mostmár hiper gyorsan simán fejek. Reggel este átlagosan olyan 6 decit szokott adni, amit ma vittem be először fogyasztásra. Már sikerült felforralnom, így iható volt. És mit mondjak. Olyan tápláló, zsíros cucc, hogy az ember megiszik 2 decit, és tombol benne a tenniakarás. Csak a pille nem annyira jön be a tetején (jah most olvastam neten, hogy így hívják, mi fölének hívjuk). Azt maximum majd leszűröm. Megcsináltam valamelyik nap az istállóban az elrekesztő karámot, ha kiengedem a tyúkokat ne szarják össze a terményt. Nagyon jól működött az első kiengedésig, amikor is a kint lévő szabad kakas ki akarta nyírni a bent lévőt. Nem szimpla hatalmi harc volt, hanem kinyírási aktus, így addig nem engedem ki őket, amíg ezt a problémát egy vágással meg nem oldjuk, aztán csak egy góré marad. Apropó vágás.... ugye roppant alulművelt paraszt énem soha a büdös életbe nem koppasztott még tikot, belezésről meg inkább ne is beszéljünk. Egyis kedves ismerősünk ajándékozott nekünk egy büszkén kimult vadlibát. Nagyon becsesen nézett ki, egyben, tele tollal. ma neki gyűrkőztem, és hoki telós netemmel keresgéltem hogy akkor most ezzel mit tegyek. Az okosok nyúzást ajánlottak ugye. Persze rohadt sokat nyúztam életemben, egy nyúzós leírás sem volt fenn, így Mátéka intuiciójára hagyatkozva fellógatta szegény párát, és belekezdett a műveletbe. saccper fél óra alatt kiviteleztem is, egész babára sikeredett. A belezésnél kiskölök korom csirke szétszedős emlékeire támaszkodtam. persze ezen történéseket is csak fél szemmel láttam játék közben, 10 méterről. De örömmel jelenthetem, hogy tökéletesen kiviteleztema  dógot magamhoz mérten, szóval se kakis nem lett semmi, sem dzsuvás nem lett a husi. A fagyóban várja a felavatás pillanatát azóta a gágá.

Multhét végén megejtettem egy kis sétát is, remek erdei vízgyűjtő pontot leltem, szinte minden vadnyom oda vezetett. gyönyörű régi tuskóból alakult ki a hosszú évezredek folyamán. de tényleg szép! :)

Egy új ebünk is lett. Hozzánk szegődött a szomszédból a puli, konkrétan levakarhatatlan volt. Olyan két hónapig hajtottam el minden nap, bottal, kővel, rossz szóval, kiabálással, és ott verhettem volna agyon, akkor sem ment volna el. Az ilyen szintű hűség azért az én kérges szívemet is meghatotta, így egy reggel magamhoz hívtam, és kapott reggelit. Azóta nem tágít a háztól és őrzi azt. Pullancsnak hívom, lévén igazi nevét nem is tudom :) Megjegyzem olyan szintű hűsége van az ebnek, hogy 100 m-re a tanyától -10 fokban, esőben, bármiben ott feküdt és nézett befele. Nem hatotta meg semmi. ha hazajövök a munkából, konkrétan sír és úgy fogad. Tündéri kis dög :)

kis ciszterna

1_11.jpg

Minden reggel ezt a fejet látni azért kemény :D

3_12.jpg

kecske tej forralás5_10.jpg

Egy fejés mennyisége

6_8.jpg

Dömpi, Pullancs, Mirci

4_10.jpg

Pullancs (a puli és a kullancs egységéből, nem is tudom miért) :D

photo0337.jpg

liba nyúzás eleje

photo0343.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gondoslakostanya.blog.hu/api/trackback/id/tr9512266652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása