Túlélés a Dudvában

Gondos-Lakos tanya

Gondos-Lakos tanya

Építkezünk, még mindig építkezünk, de közel a célegyenes.

2019. október 20. - Gondosgazda

Az utóbbi időszakban a kert mellett nagy erőkkel vetettem bele magam az építkezési munkálatokba. Elkezdtem felújítani az istállót, aminek keretén belül a kiskonyha került megrenoválásra, illetve az épület lett levakolva. Az egyik fürfal javítása még várat magára, még várom a trapézlemezt hozzá. Széldeszka lesz még feltéve, macskajárda megy köré, aztán jöhet a meszelés. A kiskonyhából férfibarlangot alakítok ki, meg mindenes lesz. A főépület is le lett vakolva, úgyhogy betonkeverővel álmodtam egy ideig :) Rengeteg szép dísztökünk lett, amit mindenfelé elrejtettünk az udvaron. 

A mulcsolt kert valami remekül adta a terményt. 22 bokor krumpliból kapálás, töltés nélkül lett 45 kg burgonya úgy, hogy gereblyével szüreteltem. Rengeteg paradicsom került eltevésre, de paprika, uborka, minden volt ezerrel. És SEMMIT nem permeteztem egyszer sem. A csoda az volt, hogy 3 db krumplibogarat találtam, miközben az elmúlt években lezabáltak mindent. Ezek után nem igen érdekel ki mind mond, csakis a mulcsolás és permakultura :D.

Kikelt 4db kiscsibém is, de sajnos csak egy maradt meg. Ő viszont nagyon szépen kikupálódott. Jelenleg mivel erősen kezdődik a fűtési szezon, újra bevettem magam az erdőbe és gallyazok amikor időm van. Azon agyaltam, hogy nagyon snassz téma, de egy külön blogbejegyzést kellene szentelnem a favágás és gallyazás technikájának, mert az évek alatt rájöttem, hogy bizony ez egy külön művészeti ággá nőtte ki magát az életemben. Amellett, hogy a kezdetekhez képest már valami hihetetlen komfortos életet élünk, minden este 1 órát tutira a kiskonyhában töltök gyerytafény mellett, mert jobban szeretem mint az áramot. Aztán jöhet a kislányommal (aki már nem semmi 5 hónapos!) a szokásos esti játékidő. Ma a szakállamat és a hajamat érezte úgy, hogy le kell szednie, miközben vigyorogva csimpaszkodott belém, szóval igen, építkezés mellett, kell a tanyasi feltöltődés :D Még jó, hogy ezért nem kell elmennem sehová :)

előtte

istalloregi2.JPG

utána

istallo2.JPG

istalloregi1.JPG

istallo1.JPG

kiskonyharegi.JPG

kiskonyha1.JPG

kiskonyha2.JPG

sam_3988.JPG

sam_4767.JPG

sam_4762.JPG

Már csak a répa és a feketeretek árválkodik a kertben. Ott még letakarítás és mulcsozás előtt, ami majd lehullot falevéllel fog megvalósulni.

sam_4790.JPG

sam_4786.JPG

Kicsi kincsem :)

kep1.jpg

Anyu és kicsi E turkálják az avart, amíg én gallyat pakolok :)

kep2.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gondoslakostanya.blog.hu/api/trackback/id/tr8915242082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása